fredag den 11. juli 2014

Hestebad, hesteurter, hestesårcreme

Idag skulle Catalina i bad, dels pga hun var møgbeskidt da vi fik hende og så fordi hun efterhånden lugtede at en skidtfiske fabrik, da det sårsalve jeg havde købt til hendes sår indeholdt torskelevertran...

Hun var absolut ikke indstillet på at blive vasket, så hun trak rundt med Ove hele tiden, så jeg drønede rundt med vand og sæbe. Jeg var mere våd end hende da vi var færdige:-) men det lykkedes og hun blev fin og flot.

Fordi jeg havde opbrugt hele den dyre krukke fra BlueHors med sårheling, tænkte jeg at jeg laver da selv cremer med blødgørende og ophelende egenskaber, så burde jeg ligesom også kunne lave en god creme til hendes sår UDEN torskelevertran. Så det lavede jeg så.




Da jeg læste bag på indhold af den anden creme var der zink i, så jeg tog ud og købte zinkpasta, dog var jeg ikke lige klar over at de brugte petroleum( vaseline) i. Min overbevisning er at Vaseline smører man maskiner med og ikke putter på hud!! men nu har jeg brugt til at have en udtørrende effekt på Catalinas sår. Aloevera gel er der i fordi det er sommereksem sår hun har og Aloevera lindre. Aloevera gelen var svær at få til at samle sig med resten af cremen så næste gang jeg laver den, laver jeg den som bodybutter. Jeg havde lavet kamilleolie og grøn the olie i vinters. Disse to olier er der også i. Dette er antiseptisk og masser af antioxidanter:-) Så nu må vi se om det virker så godt ( forhåbentlig bedre) en det pænt dyre fra BlueHors.

Foruden sårpleje har hun også fået en masse tilskud til at komme sig efter at have været vanrøgtede og noget der skal lindre hendes hudlidelser:-)I sommerblandingen er der hvidløg i så de sidste par dage har hun hørmet af skidtfisk og hvidløg. Det har været hårdt for min følsomme lugtesans at være i nærheden af hende:-)


Nu formoder jeg at hun snart er på toppen:-)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar