lørdag den 14. september 2013

Olier og håndcreme

Jeg har tænkt længe på at lave mine egne urte olie udtræk, jeg ved ikke rigtigt hvad det hedder på dansk, men på engelsk hedder Infused Oils... Jeg elsker duften af kanel, det stammer helt tilbage fra dengang jeg var en lille pige og min moster havde et Parfumeri på Falkonér allé og hun gav mig en lipgloss med kanel. Siden har jeg LEDT overalt efter præcist den duft/smag MEN skulle åbentbart selv lave mine lipbalm før duften sad lige i skabet. Derefter synes jeg selvfølgelig alle mine egne produkter skal dufte af kanel MEN der er ikke mange der er vilde med duften. SPECIELT ikke min mandse, Hmmmm. MEN jeg har alligevek lavet et olieudtræk på kanel. Da kanel har en antiseptisk egenskab som jeg synes er ret vigtig i hudprodukter!

Jeg lider i perioder af eksem på hænder og fingre, så jeg gik en tur på research på nettet efter hjemmelavet dokumenteret EFFEKTIV creme og har nu lavet en håndlotion med super ingredienser:-)

Jeg lavede morgenfrue olie i morges, den er kendt for ophelende og genopbyggende egenskaber.

Så min håndlotion er et samsurium af morgenfru, e-vitamin, KANEL olie, KANEL duftolie, sheabutter, KAKAOsmør ( uuuuhhhmmm), solsikkeolie og andre gode ting i:-)

Nu dufter mine hænder af kakao med kanel:-) og jeg kan allerede mærke en mikroskopisk ændring i følelsen i min eksem.
urteudtræk'ne


Vidundermidlet ( forhåbentlig)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar