onsdag den 10. september 2014

Æblemost med butternut græskar

Vi høstede ca 20 kilo æbler idag, og forleden havde vi købt forskellige græskar, og jeg tænkte at det kunne være spændende at putte græskar i mosten:-)
Jeg købte en frugtmøllekværn, da vores erfaring fra sidste år gik det slet ikke bare at bruge hele frugter i vores frugtpresser.


Rense flasker, optimist har jeg altid været, så 8 flasker.

Rengøring af pressen

Denne her er en sag for sig selv.. Den skulle først samles før den kunne bruges. Jeg samlede den og Ove spændte den. Jeg skulle tilsidst sætte dreje håndtaget på, og denne havde også en bolt. Den fik jeg knækket så jeg måtte afsted til butikken for at få hjælp. Jeg var der 5 min før lukketid og de søde mennesker i Hjallerup Maskineforretning i Støvring, borede boltstykket ud og monterede den så den virker:-) Et stort tak til dem:-)

Rense og skære Buttenut græskar ud

Op i kværnen

Presse første hold


4,5 liter most blev det til efter jeg havde tyndet det op med vand... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar