torsdag den 21. august 2014

En glædelig overraskelse fra Rideskolen

Jeg rider på Skørping rideskole nu hver torsdag normalt kl 18.30. Jeg modtog en SMS fra min ridelærer om jeg kunne komme før idag fordi jeg var den eneste elev idag så jeg var der allerede kl 13.. Vi er normalt 2 på holdet ( rene luksus) Så jeg så frem til enetime ( endnu mere luksus):-) Jeg rider normalt på Musse, en stædig 9 årige nordbagge, som har sine små ideer om at hun skal styre showet... En af hendes stunts er at " fortælle" at jeg tager for hårdt i tøjlen så det gør ondt i munden, hun hælde med hovedet som hun hælder vand ud af ørene. Jeg gennemskuede hende ret hurtig, så anden gang hun gjorde det havde jeg helt løse tøjle så hun UMULIGT havde det hårdt i bidet.... Nu idag er vores samarbejde helt fint, selvom hun får fluer i hjernen en gang imellem:-)

Så idag blev der trænet at Musse skulle gå i holdning under hele lektionen:-) samt perfekte volter ( store cirkler ) uden hun taber farten og retter hovedet op... At gå i holdning, arbejder man hovedet ned på hesten så den buer i nakken og derved skyder ryggen op og bærer sig selv så de korrekte muskler bliver brugt, og dens ryg undgår overbelastning.

Nej det er ikke mig, men dette her viser en Nordbagge der er arbejdet i holdning..... Kan LIIIIGE nævne det kræver HÅRDT arbejde fra rytterens side, for hesten gør det ikke naturligt, så både arme og ben skal bruges...
Her er Musse så, aner ikke hvem pigen er, men hun ser sød ud:-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar